sábado, 14 de diciembre de 2013

TIC

Les TIC han invait les aules igual que ho han fet en les nostres vides, tots els dies fem ús d’aquests. Però el ús a l’escola és correcte o incorrecte?
Després de reflexionar sobre el tema em aplegat a la conclusió de que el ús no es correcte  o incorrecte ho és la forma i amb el fi en que les utilitzes.


Aquestes han permès crear entorns virtuals com el que utilitzem a la Universitat: l’aula virtual. Aquests entorn permeten una nova forma de treballar on l’alumne es sent més implicat i més comunicat amb el professor. És una plataforma on pengem treballs, informació i podem estar 24h. en contacte amb professors i companys. A més alguns professors com pot ser Gargallo (Teoria de l’Educació) afirmen que aquests espais poden servir per a motivar a l’alumne en una societat on és tan complicat perquè tots estem pendents del móvil, ordinador, facebook, whatsapp etc.

Moltes vegades pensem que les TIC són sinònim d'innovació però aquesta concepció o pensament és un poc fals. La utilització de les TIC a l'aula no és una innovació si és material és el mateix però digital. Per exemple el professor que utilitza els ordinadors a classe però imparteix a classe a través d'un llibre digital, aquest no esta innovant.  Una bona innovació és la utilització d'aquests per a fer activitats col·laboratives, aquestes activitats les poden proporcionar alguns programes que ofereix internet com pot ser el google doc, drive, blog, wikis, moodle, xarxes socials entre molts altres.  En aquest tipus de practiques el professor es converteix en una guia per a l'alumne/a.


Una cosa important que destacar és que Internet ofereix moltíssima informació aquesta és abundant i caòtica, es troba molt desorganitzada. A més no tota és correcta ja que quasi tot el món té acces a Internet i quasi tot el món pot penjar qualsevol escrit. Per això és molt important que la informació extreta d'Internet la contrastem. Si cal reconeixer que Internet és una bona guia i que pot proporcionar molta bibliografia per als nostres treballs. 

No hay comentarios:

Publicar un comentario