jueves, 12 de diciembre de 2013

Més coses sobre el currículum. . .

Principis que legitimen les bones pràctiques del ensenyament .
El disseny agrupa una acumulació de decisions que donen forma al curriculum i a l’acci´ó mateixa. És el pont entre l'itenció i l’acció.  El polític dissenya currículum, la editorial dels llibres de text , el centre que realitza un pla i el professorat dissenyen el seu propi currículum
.
Factors que dificulten un model clar de disseny,
El nivell de concreció, que entenem per currículum, quins agents intervenen en aquests, la organització d’aquests dins del sistema escolar, la configuració de la professionalitat docent.
En Espanya intervenen en el disseny del currículum...
-          Administració educativa de l’Estat
-          Administració educativa autonòmica
-          El centre educatiu
-          El professorat
En el currículum hi ha diferents nivells de concreció.
El primer nivell fa referència al Decret i al Real Decret
El segon nivell fa referència al projecte educatiu de centre. El centre agafa el currículum i l’adapta al nivell del seu centre i a les seves condicions.
El tercer nivell fa referència a la programació de l’aula.
Quan els  i les mestres dissenyen la seva pràctica es mouen en un marc de possibilitats amb cert limits.
Les directrius curriculars dels nivells superiors de concreció
La dependència que realment existeix respecte als materials curriculars i els llibres de text
La seva pròpia formació i capacitat per seleccionar, organitzar i adaptar els continguts.
El marc organitzatiu del centre
Les condicions laborals, possibilitats materials reals de dedicar-se a eixa funció prèvia.
Avaluació i control

Aspecte del disseny
Continguts: quin? I com els organitzarem?
Activitats d’ensenyament – aprenentatge: espai, temps i materials
Activitats d’avaluació
Estructura de programacions
Primer- projecte educatiu de centre
Segon- Programacions anuals d'àrees o matèries i cicles o cursos
Tercer- Unitats didàctiques 
Unitat didàctica
És un instrument o unitat de treball docent, que permet l’organització, l’articulació i l’ajustament de la tasca educativa. Com que la unitat didàctica és la descripció d’una tasca que encara no està feta, ha de ser entesa com la descripció de les intencionalitats educatives.
La unitat didàctica es una seqüència i asi es veu si te alguna novetat o no.


Seqüències possibles. . .







No hay comentarios:

Publicar un comentario