El capitalisme
explota tot lo que es troba. Fa un temps quedaven altres regions com els
recursos naturals, la sanitat i l’educació, aquests no estaven suficientment
explotats.
L’educació no
estava en totes les zones del planeta igual de desenvolupada, en les zones molt
desenvolupades aquesta també ho estava i havia arribat a tots els ciutadans
però estava sota el control de l’Estat.
L’educació es trobava, encara, en estat embrionari pel que fa respecte al
capitalisme. Però el capitalisme veia necessari la seva explotació, era
necessari expandir-la al màxim (
educació per a tots al llarg de la vida) i aconseguir que fos un mercat. El seu objectiu era vendre l’educació com un producte.
Per tal de fer
possible aquest consum es va utilitzar la teoria del capital humà, aquesta
teoria considera l’educació com una inversió que deuen fer les persones i els
Estats amb el fi de que els treballs augmenten, també els seus sous a la vegada
que ho fa la productivitat i la competitivitat.
Aquest pensament
es troba interioritzat en totes les persones, tot el món creu que el futur de
la societat es troba vinculat a la educació i que aquesta permet l’obtenció de
feines, la millora de la productivitat. . .
Els sociòlegs
crítics senyalen el currículum escolar èxplicit i ocult que són el resultat de
la selecció de la cultura que fa la classe dominant per a anar reproduint els
interessos de classe. Aquestos fan una reproducció social i cultural segons el
que els convé. Amb aquestos currículums difonen la idea del consumisme
educatiu.
Però un clar
exemple per a que ens adonem de que l’educació no és una mercaderia, millor dit
no deu ser-ho, i que aquesta no fa que hi haja mes feina, no fa que augmenten
els salaris ni millora la productivitat és l’actual crisi.
No hay comentarios:
Publicar un comentario