Jurjo Torres
afirma que l’escola ha de ser un lloc de reflexió i reconstrucció del
coneixement.
A Espanya va
haver una època on la identitat dels
subjectes va quedar destruïda per tal de crear una cultura única. Aquesta època
va ser el franquisme una etapa molt dura per a la nostra societat i la nostra
cultura ja que aquesta es trobava totalment silenciada.
Actualment també
hi trobem veus silenciades allà per on anem: a l’escola, als mitjans de comunicació, al cine, a la publicitat. . . Però centran-mos en l’escola que és el que en
aquest blog realment ens interessa al currículum èxplicit no es reflexa la
igualtat de la dona deixant ha esta en un segon paper, estan sempre
discriminada i infravalorada, com bé explicaria Simone de Beauvoir aquesta es constitueix
com l’altra davant l’home, es troba darrere d’aquest. Altra veu silenciada és
la homosexualitat, aquesta és una realitat però un tema tabu a les escoles i en
molts més llocs. Altres veus silenciades són les persones discapacitades les
quals les aparten de tot aquest món i les persones del tercer món.
Aquests aspectes
deurien tractar-se en les escoles, parlar d’aquests temes aprofundint en ells
per tal de conèixer-los millor i deixar de tenir els prejudicis que té la major
part de la societat. Cal dir que aquests prejudicis comencen pel fet que no
coneixenen i no saben realment que és.
Cal destacar que
actualment molta gent ha deixat de confiar en la institució escolar perquè no
ofereix uns continguts per a tots. Aquestes institucions eliminen molts
continguts amb la finalitat d’amagar alguns aspectes que consideren no vàlids,
però això no depèn d’ells així que deurien d’oferir tots aquestos continguts
per a que tots tinguen les mateixes oportunitats. Al amagar aquests continguts que formen part
de la realitat en què vivim el que aconsegueixen és oferir una realitat
incompleta.
No hay comentarios:
Publicar un comentario