Al llarg de la història el sistema educatiu ha
tingut diferents enfocaments o funcions.
El primer
enfocament, és l’enfocament clàssic que es dona al segle XIX. Segons aquest
l’escola ha de preservar i transmetre l’herència cultural: grans obres,
tradició clàssica i els continguts corresponent a habilitats i disciplines
bàsiques. Els costums i l’ètica quedaven en mans de la família.
El segon
enfocament afirma que l’escola és una ferramenta per al desenvolupament de
l’individu que permet desenvolupar la seva personalitat. En xiquets que tenen
desigualtats vol compensar la desigualtat.
El tercer
enfocament compren l’escola com a ferramenta per a la transformació de la
cultura, ha d’assegurar un món millor. El seu objectiu és educar per a
participar en la societat. Com que la cultura i la societat es troba en canvi
constant l’escola ha de tenir un paper actiu i constructiu. En aquest enfocament l’escola té una funció
social i ha de respondre a les necessitats de la societat amb una orientació
critica.
Però el sistema
educatiu fa realment aquesta funció? Ha transformat la societat? Ha creat un món
millor?
Be, el que ha fet
ha sigut una reproducció social i cultural, mantenint els valors de sempre fent
que els alumnes no pensen per si mateixos si no que pensen el mateix que tots
evitant així que cap qüestione si açò esta bé o mal.
Us deixe una imatge
que pense que explica molt bé aquesta concepte de reproducció social i
cultural.
No hay comentarios:
Publicar un comentario